بهترین گیاهان پوششی سایه پسند

10 / 10
از 1 کاربر

بهترین گیاهان پوششی برای سایه

5 گیاه پیشنهادی که در نقاط تاریکتر باغ رشد میکنند

http://lgarden.ir/administrator/files/UploadFile/Untitled-1.jpg

مکان های سایه دار محوطه و فضای سبز خود را با فرشی از گل ها و برگساره های زیبا جذاب و دیدنی کنید:

1.     زبرینه یا مروارید عطری Galium odoratum

برای نمایی جذاب در زیر سایه درختان، گل مروارید عطری انتخاب خوبی است. این گل مقاوم چندساله گل های سفید کوچکی را بصورت نقاط سفید روی پس زمینه ای سبز از برگ های پر جنب و جوش بوجود میآورد. گل مروارید عطری رایحه ای شیرین و ملایم در نقاط سایه دار ارائه میدهد. این گیاه نگهداری آسان و دارای رشد سریع است و میتواند به سرعت زمین را پوشش دهد.جالب است بدانید گل زبرینه شیرین علاوه بر عطری که در فضای سبز پخش میکند دافع حشرات پشه نیز هست. نواحی با زمستان هایی تا منفی 30 الی  6  درجه سانتیگراد را تحمل میکند.

 

2.     گل ستاره طلائی Chrysogonum virginianum

اگر به دنبال گیاه پوششی هستید که به نقاط سایه و تاریک فضای سبز و باغچه خود رنگ و روشنایی ببخشید بی درنگ ستاره طلائی را انتخاب کنید. این گونه گیاهی در نواحی زیستگاه بومی خود عادت رشدی رونده و خودرو دارد که بهترین عملکرد گلدهی آن در نقاط سایه آفتاب است. برای خلق نمایی دیدنی از رنگ زرد روشن که تضاد رنگ فوق العاده ای با رنگ سبز برگساره ها ایجاد میکند. بهترین مناطق کاشت آن نواحی یا زون 5 تا 9 (حداقل دما 20- تا 1- درجه سانتیگراد در زمستان) است که از اواخر بهار تا پاییز در فضای سبز باغ شما گلدهی خواهد داشت.

 

3.     شمعدانی Geranium

درمیان گیاهان پوششی سریع الرشد، شمعدانی ها علاوه بر رشد سریع، فرشی رنگارنگ را در حیاط و فضای سبز شما ایجاد میکنند. شمعدانی ها بخصوص ارقام مقاوم آن سایه را تحمل کرده و میتوانند گل هایی با رنگ های متنوع شکوفا کنند. گل های شمعدانی به دلیل طیف وسیعی از رنگ بندی گل های شمعدانی میتوانند در ارائه گزینه های ترکیب رنگ در طراحی فضای سبز نقش برجسته ای داشته باشند. این گیاهان در نقاطی که دیگر گونه های گلدار برای رشد تقلا میکنند میتوانند پیوسته رشد کرده و به پر کردن فضا کمک کنند. فصل گلدهی آنها بهار تا پاییز و بهترین رشد را در نواحی 3 تا 9 دارند.

 

4.     خزه Moss

خزه ها این گیاهان پوششی سایه دوست که به طرق گوناگون از آن ها استفاده میشود اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرارگرفته است. خزه ها گیاهان پوششی مرسوم و کلاسیک برای نقاط سایه دار هستند. خزه ها برای رشد نیاز به رطوبت و محیطی با هوای مرطوب دارند که در این صورت کفپوشی سرسبز و بی نقص را برای باغی دلنشین بوجود می آورند. خزه ها به واسطه نگهداری رطوبت در داخل خود از اینرو برای مهیا کردن محیط مرطوب برای رشد سایر گیاهان مورد توجه کارشناسان هستند. برای نگهداری کفپوش خزه، از آنجایی جوانه زنی بذور گیاهان مختلف در خزه ها به خوبی صورت میگیرد همواره برای داشتن کفپوشی سرسبز از خزه ها می بایست علف های هرز و نا خواسته را وجین کرد.

 

5.     سرخ بر یا ریشه زاج ، هوچرا Heuchera

اگر طرفدار گیاهانی پوششی و کفپوشی چشم نواز با برگ هایی به اشکال جالب هستید هوچراها را درنظر بگیرید.

هوچراها که به گیاهان زنگوله مرجانی نیز معروف هستند دارای برگ هایی موج دار با رنگ های متنوع هستند. این گیاهان کفپوش که در سایه عملکرد بالایی دارند از نقطه نظر طراحی فضای سبز از دو منظر بافت و رنگ مورد توجهند. ارقام مختلفی از هوچراها از رنگ سبز تا ارغوانی تیره و قرمز وجود دارند. هوچرا پس از کاشت باید به طور کامل آبیاری شده و همواره میبایست بویژه در اولین فصل رشد مراقب آبیاری آنها بود. هنگامی که پای سایر درختان و بوته ها کاشته میشوند به دلیل رقابت شدید در جدب عناصر غذایی، به تغذیه آنها توجه لازم را داشته باشید.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :